tisdag 4 februari 2014

Rena vårvädret!

Det får gärna hålla i sig! På dagen sol och 7-8 grader. Imorse redan tom plusgrader. Fast bara 1. Så det är lite svårt hur man ska klä sig. Är ju kallt när jag åker iväg och jag är oftast lite frusen från natten eftersom jag helst sover med öppen balkongdörr (och istället under ett fleecetäcke, ett sommarduntäcke, ett vinter duntäcke och sängöverkastet). När jag sen kämpat mig över den "hemska" Erbeerbrücke så är jag varm! Väldigt varm. Speciellt om det blåser.

Sen har nästan alla patienter runt 25 grader inne. Pust och stön liksom när man redan är varm och svettig från cyklingen. Och sen är det in i värmen, ut i "kylan i ett kör i ett par timmar. Sen ska man hem. Och då skiner solen och det är nästan 10 grader varmt. På kvällen har jag omvänt problem, varmt när jag åker men kallt när jag ska hem. Svårt. Ska prova en ny kombination imorgon. Idag hade jag underställ, träningströja, träningsoverallsjacka och fleecejacka men det var i varmaste laget. Är enklare undertill, fryser sällan om benen. Kan vara lite kallt för låren om det är minusgrader, skulle egentligen behöva typ ett fleeceförkläde eller så. Jag får nog sy lite framöver :). Fleecetyger har jag ju flera olika hemma!

Inga kommentarer: