onsdag 27 maj 2015

Jahaja

Jag har börjat kolla lite på biljetter och sånt till min semester. Alltså flyga funkar allt från 60 Euro med Ryan Air till 160 Euro med KLM. Så långt så bra. Men sen. Jag sitter fast i Stockholm. Om jag inte vill betala närmare 1500 kr för tågbiljetter. Och det vill jag inte. Jaha, kollar bussar då. Går inga. Hyrbil 1800 kr. Men då får jag å andra sidan ha den en hel vecka och fria km. Men + bensinen då så klart.

Frågan är boka flygbiljetterna (innan de stiger i pris) och hoppas att tågbiljetterna blir billigare? Muta nån att hämta mig där? Fast det är inte heller direkt billigt. Ta in på vandrarhem och tvinga alla som vill träffa mig att åka till Stockholm?!

Vafan, jag är van med kollektivpriserna här. Här kostar det INTE 1500 kr att åka tåg 250 km. Inte ens i närheten. Jag får åka i hela Niedersachsen för 23 Euro hur mycket jag vill liksom. Och vill jag åka längre finns på helgerna också billiga hela Deutschlandsbiljetter. Som är dyrare men inte heller de är i närheten av 1500 kr!!

Jävla skit.

Inga kommentarer: