söndag 31 maj 2015

Vinst och förlust och nummer 8

Jävla skit! Dortmund förlorade med 1-3. Bläää. Men idag vann Werder U23 andra kvalmatchen till 3 Liga med 2-0 mot Gladbachs U23 så nästa säsong blir det finbesök på Plats 11.

Själv har jag jobbat förmiddag, hade begärt och fått kvällen ledig då jag satte mig på tåget till Osnabrück vid middagstid, blev där upphämtad och så for vi till Lengerisch. Och då vet ni vad som gäller, eller hur?

Hamster nr 8 är här, Florena. En dove (grå) färgad långhårig guldhamster. Hon är född 5 april i år och med mig hade jag också hennes syrra Weleda men hon var bara medåkare på tåget. På tågstationen mötte hennes nya ägare upp. Men även hon blir Bremenbo. Mamma heter Nivea så barnen (4 killar, 4 tjejer) är döpta efter tyska hudkrämsmärken. :) Mer om henne och bilder kommer senare att finnas på hamsterbloggen. Just nu ligger hon och trycker i ett korkrör i buren efter resan. Inte lätt vara liten.

Imorgon börjar finveckan! Och vi ska få bra väder, upp till 30 grader. I alla fall någon dag har de sagt. Imorgon (hade jag nästan glömt) spelas ju också den avgörande matchen om det blir Hamburg som får stanna kvar i Bundesliga eller om Karlsruhe tar klivet upp. Men sen är det sommarlov.

Inga kommentarer: