tisdag 26 maj 2015

Jobb och kallt

Händer inte så mycket mer än att jag jobbar och det är relativt kallt. Igår kväll var jag ute på en cykeltur, stack iväg bakom flygplatsen och bara någon km ut så är du ute på riktiga landet. Grusvägar och ängar så långt man ser (ja och så flygplatsen då med start- och landningsbanor).

Från idag jobbar jag dubbelpass igen till lördag. Söndag kväll har jag bett om ledigt, då ska jag ta tåget till Osnabrück. 

Imorgon är det dags för gymmet igen. Imorgon spelar även Werders U23 första kvalet till 3 Liga men jag jobbar ju kväll. Skulle iof hinna dit till andra halvlek men då har vi problemet med biljetter igen då Werder inte kör med förköp till denna match (som alltid till U23). Vilket är synd. Skulle iof säkert kunna be någon köpa en extra biljett och möta mig i halvtid men nåja. Om vädret är bättre än idag så kanske. Idag har vi haft kalla vindar och regn. Och eftersom jag måste cykla dit (med buss tar det för lång tid då missar jag även halvlek 2) så är det ju ingen idé om jag kommer dit genomblöt liksom. Kval 2 är på lördag och då jobbar jag med. Då spelar de iof borta hos Gladbachs U23 som är de, de möter.

På lördag kväll är det även DFB-pokal final med matchen Dortmund - Wolfsburg men tills dess är jag hemma! Tur det.

Inga kommentarer: