måndag 18 maj 2015

Städdag men nu paus

Har gjort badrummet och hallen. Ska även köra köket innan jag lägger av för idag. Jag får utbrott på min dammsugare. Så imorgon åker jag in till stan och köper en ny. Har två jag kan tänka mig, båda utan påsar och runt 50 Euro. Tyvärr fanns de inte på Saturn här nära mig, då hade jag köpt en redan idag. Så istället svär jag och tar dom små utrymmena. Imorgon sen dom två stora rummen.

Fast sen funderar jag på att lägga på 40 Euro och köpa en sladdlös. Är ju rätt praktiskt. Får se hur jag gör imorgon. Har redan i maj 25 timmar plus och resten av maj jobbar jag har jag dubbelvecka så jag kommer få en rätt bra lön i juni.

Måste köpa ny skurmopp också, den pajjade vid fästet så den ramlar av hela tiden. Det går bra nu.....

Men förutom städstörningar är det bra. Jag har ledigt, hamstrarna mår bra och verkar trivas, Elvira njuter det märker man. Det enda som är lite gnälligt är vädret. Det är iof varmt, 18 grader men grått och småregnar.


Inga kommentarer: