fredag 22 maj 2015

Typiskt

Jag jobbar igen och det är sol och varmt. 20 grader har vi redan före 12.00. Men som tur är, har jag idag bara sen kväll och så få patienter det räknas knappt som jobb. Mellan 19.30-21.00 måste jag jobba. Sen lördag-söndag-måndag har jag bara förmiddag då jag ju gör pingsten extra. Så jag slapp kvällsjobb :). Superbra då kan jag i lugn och ro se de avgörande matcherna i båda ligorna, då bara segrarna i båda ligorna är klara. Resten, vilka som tar CL och EL platser eller från 2 Liga går upp eller måste ner i båda ligorna är helt öppet. 6 lag är inlblandade i båda nerflyttningsstriderna. Sen är det sommarpaus från fotbollen.

Idag ska jag måla klart Jojo:s bur så kan jag skruva ihop den imorgon. Sen får jag offra en kväll och vänta tills han kliver upp så jag kan flytta honom. I värsta fall får jag väcka honom om han är för seg. Igår var alla stora tjejer och minin vakna i så god tid att jag gick och la mig 23.00. De båda dvärgarna orkade jag inte vänta på (såg ju de igår). Och se där, är inte ett dugg trött idag! :). Men så fick jag ju på så sätt 7 timmars sömn.

Velar mellan om jag ska åka till gymmet eller träna utomhus. Men å andra sidan har jag mindre tid imorgon och vore bättre köra utomhus träning då. Går fortare ju. Få se hur jag känner på eftermiddagen. Det fina med sen kväll, jag måste inte stressa iväg och träna.

Inga kommentarer: