tisdag 2 juli 2013

Inte ont!

Idag gjorde det inte ont. Trots att hon fick borra djupt sa hon. Om det beror på att bedövningen tog bättre, ren tur (eller otur sist) eller det faktum att jag innan tog en värktablett med paracetamol och en med ibuprofen har jag ingen aning om. Skit samma, det gjorde inte ont!

Så nu vet jag i alla fall att jag även nästa gång tänker ta två värktabletter. Googlade nämligen igår och på sjukvårdsupplysningen (www.1177.se) stod det:

  • Värktabletter, till exempel preparat med paracetamol som Alvedon eller Panodil. Även preparat med ibuprofen som Ibumetin och Ipren kan användas. Båda typerna av smärtstillande medel höjer smärttröskeln och kan lindra smärta i samband med tandbehandling. Om man har mycket ont kan tandläkaren rekommendera en kombination av de två läkemedlen.
Nu har ju inte min tandläkare rekommenderat mig, utan jag rekommenderade mig själv så att säga. Men jag vet ju hur ont det gjorde förra gången. Både under och efteråt.

Det blev ingen Body Pump. Alla dagar det är Pump är den klockan 19.00 utom på just tisdagar då den är 17.45, och det hade jag missat igår, såg det idag. Jag hade tandläkartid 16.30. Passade inte ihop liksom.

Inga kommentarer: