måndag 29 juli 2013

Så nu ska vi se om jag kommer ihåg allt

Fredag:

Det var rätt okay på förmiddagen trots hettan. Hann göra klart det mesta innan det värsta kom. Sen på eftermiddagen så kom regnet och åskan. Och jag hade cykeln. Blev rätt blöt. Regnkläderna höll iof tätt men det var så kvavt att det blev rätt varmt innifrån också, därför blev jag blöt. Sen hade jag en vanlig t-shirt också. Dumt! Den var dyblöt hela kvällen. Det kom inte så mycket egentligen men det höll på länge. Jaja, var ju bara att kämpa på. Dessutom ett långt pass, från 16.00 till 20.45 höll jag på.

Lördag:

Tog bilen för att hinna med. Hade 15 patienter på förmiddagen. Och det var äckligt varmt. Pust, det var en mycket jobbig lördag. På kvällen hade de åter varnat för regn, så trots att kvällen var softare så tog jag bilen för att inte bli blöt. Hahaha. Det åskade och ösregnade rejält! Kort men riktigt rejält. Jag var blötare än på fredagen trots bilen. För jag måste ju gå från bilen till ytterdörrarna hos folk. Jag var så blöt att jag fick åka och spontanshoppa kläder. Nu var det inte helt illa, hittade äntligen ett par snygga knälånga shorts som jag letat efter för att slippa jobba i långbyxor hela tiden. Passar ju inte att jobba i sportshorts liksom. Sådanan har jag ju rätt många av.

Gick lite snabbare var hemma 20.30 och kunde på så sätt se Supercup finalen mellan Dortmund och Bayern. Och det var riktigt härligt att Dortmund vann! Klart med 4-2 också.

Söndag:

Tog bilen på förmiddagen trots varmt väder. För att bättre hinna. På kvällen blev det dock cykel. Var lite svalare på kvällen så det var helt okay att jobba. Och äntligen är Hellweek över. Mellan passen var jag och Benni kort förbi på Tag der Fans men det är mest nått för barnen faktiskt. Benni såg sen träningsmatchen mellan Werder och Fulham, jag hann se första halvlek på TV. Och Werder lyckades vinna med 1-0.

Inga kommentarer: