söndag 26 juli 2015

Hej hopp!

Så skönt helgen är över. Haft en riktigt lång jobbig jobbhelg. 12 timmars jobb båda dagarna (men som vanligt måste de klämmas in på 5 + 2,5 timmar). Det kanske låter lyxigt få betalt för 12 men jobba 7,5. Låter ja. I verkligheten är det stressigt. För du har ju inte mindre jobb bara för att det måste gå 4,5 timme fortare än uträknat. Då har jag ändå kört från klockan 6 till klockan 11 på förmiddagen. Senare vill liksom ingen få sitt morgonbesök (ja inte tidigare heller). Lägg sen till att det inte bara hänger på mig! Jag kan jobba jävligt snabbt om jag måste. Men jag har ju hela tiden en motpart i min patient som också måste vara med på saken. Och de är de inte alltid. Och visar man att man har dåligt med tid, tar det dubbelt så lång tid så det gäller dölja det bra fast man egentligen vill stå och hoppa på stället när det inte går fort nog. Dessutom fick jag ett nödfall idag med. Men jag tog mig igenom dagen fast nu är jag rätt slut som artist.

Men nog om det, nu väntar finveckan och ledig helg!

Inga kommentarer: