söndag 19 juli 2015

Regn, kallt och grått

Vi valde helt rätt dag att åka till nöjesparken. Vi hade även söndag som förslag (då det ju inte finns ett dugg annat att göra i detta landet på söndagar). Men eftersom bussen inte går på söndagar och man då skulle få lov att gå från tågstationen till parken (fullt möjligt, 5 km promenad) valde vi lördag. Visade sig vara klokt. Idag är det bara 16 grader och det regnar rejält.

I förrgår var det 33 grader och sol
I går 23 grader och sol/moln
Idag 16 grader och regn

Och så har det varit hela sommaren hittills. Himla växlande väder alltså.

På förmiddagen (innan regnet kom) letade jag efter nått att hitta på idag men som sagt, när det inte är fotbollsäsong finns nada att göra på söndagar. Så istället har jag städat lite här hemma, sånt där småplock man inte alltid hinner eller har lust med när man jobbar. Gick och la mig tidigt igår och sov länge idag. Visst jobbigt vara i solen och friska luften hela dagen igår :). Men pga det åt jag en sen frukost och först nu är det dags att börja fundera på vad jag ska äta idag. Har noll inspiration och inget supergott på lager så det blir väl nått enkelt, typ nudlar eller så.

Inga kommentarer: