fredag 3 juli 2015

Phhhuu värmebölja

Tur säger jag att jag bara hade några få timmar att jobba. Jag hade med mig massor av vatten och små handdukar som jag innan blött i kallt vatten så jag kunde svalka av mig.

Det ska bli värre idag har de sagt men än så länge är termometern under 30 grader så jag hoppas det inte stämmer. Igår var det 36 grader när jag jobbade. Genom att ha allt stängt och fördraget har jag än så länge "bara" 24,5 grader inomhus. Gäller hålla ner tempen för hamstrarnas skull. Över 22 grader finns riskt för värmeslag. Men än så länge visar de inga symptom på att må dåligt. I sovrummet där Kassandra och Flo bor är det dessutom kyligare då det ligger åt den sidan som har morgonsol och dessutom skyms mina fönster där av träd. Värre på andra sidan, där har jag kvällssol utan träd som skyddar.

Förresten värmeböljan som vi har här nu heter här i Tyskland, Annelie! :)

Inga kommentarer: