tisdag 7 juli 2015

Inget nytt

Lider i värmen. Var iof igår en mellandag, 16 grader på morgonen och 23 på kvällen. Men jag har fortfarande alldeles för varmt inne, just nu 23,5 grader så har fått ner det lite. Men idag är det varmt igen. Jag försöker göra typ ingenting mer än att jobba.

Dricker massor och kyler ner mig men är ändå matt och slapp och mår lite lätt illa (förmodligen av allt drickande men man blir varm!). Jag och värme är ingen bra kombo. Som tur är, har jag en helt okej vecka trots en del semesterpatienter från andra. Inga 12-timmars turer untan det ligger runt 9-10 timmar.

Jag skulle däremot behöva göra en massa saker som tex shoppa jobbyxor, lämna plasma, åka och träna osv osv. Men det får vänta tills det blir svalare. Prognosen säger i slutet av veckan runt 20 grader. Då kan jag börja funka igen. Man ska väl kanske inte beklaga sig men måste det alltid vara extremt kallt, extremt varmt eller extremt blött? Lagom är typiskt svenskt och det räcker gott för mig!

Inga kommentarer: