fredag 10 augusti 2007

Harri Olli vann kvalet!!

God finsk dag! Harri Olli vann kvalet och Havu kvalade in som god 12:a och även Kalle tog sig vidare. Rane är ju förkvalad. De som misslyckades var Jussi och Vellu. Vellu tittade efter alla sina tre hopp på sina skidor mycket begrundande så jag undrar om han inte hade problem med bindningen. Han hoppar med den där nya bindningen, samma bindning som Andreas Küttel ett flertal gånger haft problem med.

Imorgon är det lagtävling och än vet jag inte vilka som hoppar för Finland men kan man hoppas och tro på samma lag även om jag personligen gärna hade sett Jussi i laget.

Vad gäller svenskarna kvalade Andreas och Isak vidare medan Johan och Jakob får titta på på söndag.

Nu stänger presscentrat om 10 min så det är bäst jag skyndar på lite.

Inga kommentarer: