lördag 8 september 2007

Det ÖSREGNAR

Bara för att jag är ledig idag och ville se på träningen på Lugnet (10.00-12.00) så ÖSREGNAR det. Visst det kan ju ge sig men det ser då väldigt tveksamt ut. Hoppas på att regnet ger sig till klockan 15.00 när tävlingarna ska börja här. Men det är väldigt jämngrått.

Sitter och ser på tävlingarna från Japan nu och som vanligt retar jag mig på den svenska kommentatorn (fast det är inte den ordinarie idag, hon ska säkerligen dömma på Lugnet) hur jäkla svårt kan det vara att kontrollera sina "fakta" innan man babblar om dom på TV? Jag menar jag är inte alls superinsatt när det gäller allt sånt men jag har 100 gånger mer koll än vad dom har. Idag påstod han att det bara var Morgi och Malysz som varit med på alla tävlingar i SGP hittills men de är inte på plats i Japan. Ursäkta med jag kan räkna upp bra många fler ett litet axplock rätt ur minnet:

Janne Happonen
Harri Olli
Simon Ammann
Andreas Kofler
Roman Koudelka
Dmitry Vassiliev
Antonin Hajek

Sen har vi hoppare som varit på alla så här långt och som dessutom är i Japan tex:

Andreas Küttel
Michael Möllinger
Ilja Rosliakov
Denis Kornilov
Dmitry Ipatov
Andreas Arén
Isak Grimholm
Radik Zhaparov
Piotr Zyla

Inga kommentarer: