måndag 10 september 2007

Jag jobbar, Vickan roar sig med datorn

Jag jobbar inatt (övertid, mucho money) och Vickan roar sig med datorn under tiden, fast hon går nog och lägger sig innan mig, eftersom jag kommer gå och lägga mig först ca 07.00.

Imorgon flyger Vickan tillbaka till Malmö, men det har varit jättekul att haft besök av henne, jag hoppas hon tyckte det var värt resan hit även om allt inte gick enligt plan. Falun är en småstad, vi har tex inte nattöppna pizzerior (fick Vicky lära sig igår natt) vårt nöjesutbud består av en liiiiten biograf (som iof har 4 salonger men tja dom är inte så stora) och en krog/klubb värd namnet att gå på. Thats it!! Men här bor man inte om man gillar nattliv och fart och fläkt. Jag bor här för att det är billigt (jmf med storstäderna) så jag istället kan åka och uppleva fart och fläkt och sport (läs backhoppning) dessutom på ställen där inte "alla" känner mig...hehehe

Vi skulle ha ridit idag enligt planen men efter backhoppningen var vi ju tvugna se Finnkampen, speciellt som Tero skulle kasta spjut ju (han vann så klart!!!) och sen var vi hungriga och efter maten så blev det så sent. Så vi siktar på att göra det imorgon direkt när jag vaknat och innan Vickan måste flyga iväg. Vi har 4 timmar på oss och det klarar vi om vi bara kommer upp i tid men det ska vi väl lyckas med.

1 kommentar:

Vicky M sa...

it was so worth it, så säg inte att jag inte kom upp för din skull va!! :D