måndag 12 oktober 2009

Något bättre idag

Rätt trött nu på att bara skriva om min jäkla rygg. Men just nu påverkar den mitt liv till 110%. Den har dock bestämt sig för att vara liiiite bättre idag. Så jag har lyckats med att plantera om de sista blommorna, rensa bort ogräs från uteplatsen (där den dock beslöt sig för att lägga in veto ganska snart) och även dammsugit. Eller jag har ju en swivel numera så det kanske heter att jag swivlat?

Hur som helst så kanske jag snart kan fota min nya lägenhet. Nu ska bara sista blomkrukan torka från sin vita målarfärg sen är allt klart.

Just nu försöker jag räkna ut hur mycket pengar jag måste spara ihop innan jag vågar mig utanför landets gränser. Jag måste ju räkna med att inte få jobb direkt, innan språket sitter perfekt. Vilket jag tror det lätt kommer göra efter ett par månader med bara det omkring mig.

Men sen kostar flytt och en massa annat. Hur stor buffert bör man ha tror ni? Har hittat en del bra länkar jag toksurfar runt på just nu. Räknar i tid att jag har drygt ett år på mig. Sen är troligen mitt jobb här borta eller på väg bort i alla fall. Hur mycket kan man spara undan på ett år och räcker det? Har i alla fall kollat upp att man kan lämna plasma i Bremen och få betalt för det! Precis som i Innsbruck alltså. Här i Sverige får man ju en macka och en glas juice typ.

1 kommentar:

Vicky M sa...

buffert? jag skulle säga räkna 3-4 månader utan jobb. med en buffert på 10 000kr i månaden alltså 30 -40 000kr vore säkert bra att ha med sig ner :)

Kan du dock tänka dig att ta ett jobb snabbare "så länge" dvs typ bar medan du letar vidare så en buiffert på 20 000kr borde räcka. Sen vet jag inte exakt hur det ser ut med lägenhets kautioner i Tyskland, för då behöver du jue mer :/