söndag 14 mars 2010

Herreminje, LÄS vad det står, inte vad man TROR det står

Herreminje, det är inte bara på jobbet människor är irriterande. Varför är det så jävla svårt att läsa VAD DET STÅR istället för att läsa vad man TROR DET STÅR.

Om jag skriver att Basti själv hoppas att han kan vara med i truppen på torsdag så är det just så HAN tror det. Inte JAG..... tydligen svårt det där med läskunskapen ibland.... ;)

Men jag svalde alla elaka ord och skrev bara som svar på inlägget till mig om jag verkligen tror att det är möjligt och att den hemliga formlen vill hon gärna veta iståfall (ungefär var något längre och mer spydigt skrivet) att nej jag tror det inte, utan som jag skrev, han tror det....vet inte varför jag blev så snäll helt plötsligt.... :D


Så här sa han: „Das war ein schönes Erlebnis, wieder in der Mannschaft dabei zu sein, aber es war auch sehr anstrengend. Ich war schon nach dem Warmmachen platt und das Spiel war für mich die Hölle“, grinste der total ausgepumpte Boenisch, der jetzt alles daran setzen will, so schnell wie möglich seine körperlichen Defizite aufzuholen. „Das kommt sicher schnell wieder zurück, wenn ich jetzt täglich dabei bin. Wer weiß, vielleicht schaffe ich es schon in den Kader am Donnerstag.“ Thomas Schaaf lässt dem Verteidiger die Zeit, die er braucht. „Wir müssen jetzt erst mal abwarten, wie er die erste Einheit verkraftet. Heute hatte er keine Probleme, vielleicht bleibt das auch so.“

Inga kommentarer: