måndag 22 april 2013

Överlevde!

Och nu är jag färdig för den här gången också! När de ändå höll på lagade de tre hål, varav ett som jag varit osäker på om jag ens ville laga, då ett liknande sist i Sverige slutade med att blodet sprutade och det gjorde ont som fan och jag gick inte till tandläkaren mer på 6 år. Men nu var det så att det var inbokat med röntgen men deras röntgen var trasig och nu köper de en ny digital (men tar då såklart litet tag innan den kommer) så då hade de extra tid och när jag ändå var bedövad liksom....de frågade så klart först, tre hål är ju dyrare än ett hål men om jag betalar allt nu eller lite nu och lite på fredag spelar ju ingen roll.

Chockmetoden är bra, jag sa ja :) och ont gjorde det inte heller. Gillar min nya tandläkare som jag hittat!

Ska åka och lämna plasma på eftermiddagen och sen städa lite här hemma det är resten av planerana för idag. Ev åker jag och städar bilen också. Får se om lusten för det faller på.

Så helgen då:

I fredags så var Anni, jag och Benni och såg avslutsträningen och träffade de från IWF som var tidigit i Bremen, det var de från Tjeckien, Ryssland och USA. Sen lämnade jag de i Fanshopen och gick för att hämta min bil som äntligen skulle vara färdig. Var den tyvärr inte så jag skulle få lov att hämta den på lördagen.

Sen var det bara att gå hem en kortis och sen träffades vi alla på Paddys Pit. Jag var inte där superlänge för jag ville inte vara för trött och mosig och så måste jag ju kunna köra bil vid lunchtid också.

På lördagen så traskade jag åter iväg för att hämta bilen som nu äntligen var färdig! Blev lite dyrare, eller mycket 273 Euro slutade det på men då har han bytt däck också. Men ska bli intressant att se avräkningen som jag får på posten. Det var ju fler missljud och han skulle försöka se om han hittade läckaget till servopumpen. Får se vad han gjort. Eller om han fått lov byta två hjullager kanske? Hur som helst, nu är bilen också lagad för denna gången.

Jag hoppade över bryggerituren då jag dels fick lov hämta bilen, dels dricker jag inte öl så en tur + ölprovning ger ju inte mig så mycket. Stadsturen hoppade vi alla över, den gjorde vi ju förra året och Bremen kan vi ju också vid det här laget.

Jag såg istället de tidiga matcherna i Bundesliga på TV:n och sen var det ju Werders tur. Och de spelade ju som vanligt skitdåligt och förlorade med 0-3. Efter det tappade många inkl mig lusten för att fira på lördagen så de flesta gick hem eller till sina hotell. Ett par tappra, skottarna bland annat lät sig inte avskräckas och gick på pubtur.

På söndagen var det först träff på Platz 11 med hemlig gäst och sen lunch där. De hemliga gästerna (det visade sig vara två) var spelarna Theo Gebre Selassie och Aleksandar Ignjovski. De var båda där länge, lät sig fotograferas, skrev autogram och vi fick en längre pratstund med dem. Avslutade med ett gruppfoto. Sen skulle gruppen på Stadiontur och avslutande besök på Wuseum men det har jag gjort redan tre gånger så jag tog cyklen och åkte till Schwachhausen (2 km hemifrån) och såg U21 vinna med 1-4 istället. På kvällen såg jag Frankenderbyt mellan Nürnberg - Fürth som redan avstegsklara Fürth överraskande vann. Bundesliga är alltid öppen för överraskningar!


Inga kommentarer: