söndag 22 december 2013

Behöver en helg från helgen typ

Precis som jag trodde blev det fullt upp. På fredag jobbade jag först, sen handlade jag och på kvällen var det fotboll på TV:n.

Lördagen började med frukost hos Benni och Mareike med Anni. Vi åt mycket och i lugn och ro, sen var det dags att gå hem, byta om och gå iväg till Stadion. Där träffade vi på Hanna och sen inne i Stadion även en hög andra som vi känner. Matchen var ovanligt nog bra från Werder, man gick tillbaka till det spel man hade i början av säsongen. Inte bara full fart framåt utan också lite mer defensivt och det lönade sig, äntligen en seger! 1-0 blev slutresultatet och det är verkligen skönt att få gå till vinterpaus med en seger. Basti som varit skadad länge och bara varit i lagträning sen i onsdags spelade inte men var med i Leverkusens trupp så jag fick i alla fall se honom lite vid uppvärmning och så.

Efter det gick åkte vi in till stan och gick på julmarknaden. Var där ca 3 timmar, sen hem och fixade oss mat och såg Schlag den Raab. Den var slut först vid 02.00 så sen direkt i säng.

Jag var igång sen redan 10.00 då jag lovat Hanna att hjälpa henne flytta. Blev 3 vändor med bilen och när jag var klar med det åkte jag direkt hem och åt brunch med Mareike, Benni och Anni. Sen var det dags att säga hej då till Mareike och Anni som båda åkte hem åt varsitt håll. Jag gick hem och såg matchen Fürth - Aalen på TV:n. Flo och Niclas spelade men bara en halvlek var. De bytte nämligen av varandra. Flo började och fick rätt snabbt ett gult kort. Sen var han inblandad i ett par till nästan gula kort incidenter och var väldigt nära bli utvisad pga det med gult-rött kort. Så i halvtid bytte tränaren ut Flo och lät Niclas komma in (som spelat från start på sistånde men som inte var bra i matchen förra helgen). Det lönade sig och visade sig rätt för i 60:e minuten gjorde Niclas 1-0 och det blev också slutresultatet.

Sen slökollade jag på sista Bundesliga matchen och halvsov lite samtidigt. Nu har jag lagat mig mat som jag ska äta, sen blir det duscha, fixa lite inför jobbveckan (planera turen osv) och sen i säng. Jag är trött. Det har varit en jätterolig helg men också väldigt ansträngade och jag skulle behöva få helg från helgen...hahaha. Utvilad är jag inte och nu kommer en lång dubbelvecka. Men veckan efter är som tur var superskön. Jobbar bara måndag och fredag förmiddag då det är nyår däremellan och då har jag ledigt.

Inga kommentarer: