torsdag 12 december 2013

Måste dom göra det så spännande varje gång?!

Igår efter jobbet var det då bara att gasa till Platz11 och se lite U23 fotboll. När jag kom stod det 0-1 till Meppen. Och det var mycket Meppen i första halvlek. Men efter pausen vände det helt och Werder hade flera riktigt bra chanser och gjorde också två mål. Så det hela slutade 2-1 och Werder övervintrar på en fin fjärde plats men har samma poäng som både 2:an och 3:an men sämre målskillnad. Det är riktigt bra när man tänker på att vårt U23 nästan till hälften består av spelare som fortfarande får spela U19. 

Kevin Grosskreutz
Och direkt efter den matchen gasade vi hem för att kolla om Dortmund skulle ta sig vidare. Stod 1-1 när vi kom och det stod länge. Vilket inte var så bra för om Neapel gjorde ett enda mål på Arsenal (som redan är klara för nästa runda och inte har nått att spela för) vore Dortmund borta. Och mot slutet kom ett mål av Neapel. Och Dortmund dom träffade ribban, stolparna, målvakten eller sköt utanför. Det var nästan hela andra halvlek spel mot ett mål. Men det hjälper ju inte när man gör allt annat än att träffa mål. Tom tomt mål lyckades de missa (precis som i ligan på sistonde det är väl därför de inte är bättre än 3:a just nu).
Men till sist i 86:e minuten lyckades Kevin Grosskreutz skjuta (eller mer halka) in bollen i mål. Var ju typisk att superhjälten Kevin skulle göra det viktiga målet! Nu kan man väl knappt bli mer hjälte än vad han redan är i Dortmund men ändå...förra året var det likadant, då gick de vidare genom ett mål på övertid, men då var det Santana som gjorde det. Varför ska dom göra det så spännande varje gång?!

Ja just, ja. Schalke gjorde det smått omöjliga och vann dom med så alla de fyra tyska lagen är vidare i Champions Leauge! 


Felix Wiedwald
Just nu kollar jag på Europa Leauge. Gör jag ju inte i vanliga fall men idag i Frankfurts mål står min favorit Felix Wiedwald och då måste jag kolla. Frankfurt som ligger på nedflyttningsplats i ligan och förlorar allt, är redan klara för avancemang och just nu står det 0-0 i  matchen som inte gäller nått alls.

Imorgon ska jag efter jobbet åter hasta hem och se Katastroferna, förlåt proffsen hos Werder, spela borta mot Hertha BSC. Jag tror Hertha vinner. Bättre vara pessimist, kan ju bara bli bättre då ;) Bennis kommentar idag var ju också bra. De har schemalagt de första matcherna efter vinterpausen idag och jag måste ta semester en dag eftersom jag vill se matchen Werder - Dortmund. Berättar det för Benni som säger; Varför vill du slösa en semesterdag på det?! Det blir ju i alla fall en lika katastrof som mot Bayern. Jag svarade att till nöd kan jag ju i alla fall njuta av att se Dortmundspelarna i så fall. Till skillnad mot Bayernmatchen då jag inte alls gillar nån av Bayernspelarna. Där var det ju bara en pina. Men då hade jag ledigt så jag får väl vara glad över att jag inte behövde slösa en semsterdag. Å andra sidan hade jag aldrig tagit semester för att se den matchen hur som helst.... nu hade jag ju ledigt ändå och vore ju dumt inte nyttja säsongskortet när man har ett.

Inga kommentarer: