torsdag 30 januari 2014

Brrr kallt

Har varit och kollat på Werders träning med Benni. Bara 0 grader på termometern men upplevd temperatur -11. Och det fast det idag inte blåser och solen skiner. Fast den värmer inte än. Jag cyklar ju nu på jobbet och det går bra fast det är kallt. För då rör man ju på sig. Om det inte vore för den hemska Erbeerbrücke som det alltid blåser en iskall vind över kunde jag cykla hela vägen.

Nu cyklar jag istället på min cykel ca 1 km till bussen, åker buss 20 min och hoppar sen på jobbcykeln. Tar lite längre tid, ca 10 min men funkar bra. Kommer göra så i februari också sen i mars jobbar jag ju bara 11 dagar och då kommer jag nog att cykla hela vägen och som reserv om det är väldigt dåligt väder tar jag bilen dit. Lönar sig inte köpa månadskort för 11 dagar.

Har kollat vädret för de närmaste dagarna och även imorgon ska det vara ungefär lika kallt men sen blir det långsamt plusgrader igen.

Inga kommentarer: