lördag 22 november 2014

Ledig lördag

Hur skönt som helst!

Det här mötte mig när jag kom hem. Får jag komma ut? Ja det får du Kassandra.
Klimahausloppet igår var kul som vanligt. Men jobbigt! Ny bansträckning, det var ett par hundra meter längre och det känns. Men jag fick mindre hosta trots att jag trodde i mitten av loppet jag skulle få lov att bryta för jag fick ingen luft. Man springer relativt tidigt i loppet genom öknen och efter den var min hals så torr och jag kände att varje andetag gjorde ont. Men jag kom igenom och jag kom inte sist. Däremot klarade jag inte tiden iår. Men det gjorde å andra sidan ingen tjej.

Alla 3 åren innan som loppet gått har förlöparen alltid tagit det lite lugnt för de vill ju att så många som möjligt klarar tiden så mer pengar samlas in. Men han som sprang i år (en vädermeterolog från TV) han hade nog inte fattat det. Banan var alltså längre än förra året men han sprang ändå mer än 4 minuter fortare! Ja då fattar ni va?

Idag ska jag till billighetsaffären och köpa värmeplåster (vi har en här i Kattenturms centrum så jag har 2 min dit på cykel), sen ska jag städa lite, se på fotboll på TV:n och  bara ta det lugnt. Men först väntar jag på posten. Mitt paket från Sverige ligger nämligen i en postlastbil som är ute och åker och bör komma hit när som helst. Då får jag julmust, tidningar, min jacka och smågodis. Fina saker för en ledig lördag! :)

Inga kommentarer: