måndag 10 november 2014

Måndagar

Måndagar efter ledig helg är inte direkt min favoritdag. För att jag alltid inte kan somna i vettig tid då jag oftast sovit för länge på helgen. Sen är måndag efter ledig helg också alltid starten på en dubbelvecka, vilket man ju inte direkt jublar över. 

I min paus var jag in till stan och lämnade plasma. För övrigt har dagen bara handlat om jobb. 

Denna veckan har en film premiär som jag absolut ska se. Kan dock tyvärr se den först nästa vecka. Den heter Die Mannschaft och är en film från VM. Filmarna har följt VM-laget från förberedelselägret till firandet i Berlin och hela vägen däremellan. Kommer bli hur underbart som helst att se. Det står överallt på reklamen endast på bio men jag hoppas verkligen att de framöver kommer släppa den på DVD också. Kan inte förstå om de inte gör det, den borde bli en säljsucce. Blev ju filmen Sommermärchen som handlade om VM2006 och då blev Tyskland "bara" 3:a. Så denna borde sälja ännu bättre. 

Inga kommentarer: