tisdag 14 april 2015

Maskrosfest för hammisarna :)

Hade planerat tvätta idag men det är grått och kallt. Och enligt väderrapporten är det imorgon en stor sol över hela Tyskland och på vissa platser upp till 28 grader varmt. Alltså beslöt jag snabbt att skjuta på tvättandet till imorgon. Blir det sol och varmt torkar ju tvätten på en eftermiddag/kväll isåfall. Istället ska jag försöka få tillbaka min cykelslang i däcket nu på eftermiddagen.

Fick inte loss växlarna så jag tog ut slangen från andra sidan istället men kan då ju inte ta loss hela däcket. Som sagt, ur gick det bra, hoppas att få in den går lika enkelt.

Jojo har tagit sin långa resa bra, han syns till och från hela dagarna, just nu rasslar han runt under en stor höhög i sin bur. Till helgen ska han få prova på lekplatsen hade jag tänkt. Då har han ju varit här en vecka. Kanske lite tidigare tom, han verkar rätt tuff. Men man måste väl vara det när man delat en liten bur med över 10 andra hamstrar :(. Han har redan hunnit bita mig i fingret också. Som tur är känns det knappt när dvärgarna bits. Han är rätt moppelig och står på diet men jag skämmer bort honom lite med 1-2 pinjefrön varje dag, han ska ju gilla mig. Och dom mer eller mindre slukar han hela. Mitt finger råkade visst vara ivägen.... Inte som Felix inte som lugnt sätter sig i min hand nästan varje dag nu och fint äter upp sina kärnor! Duktigt modig Roborowski! Det är stort att vara handtam när man är en liten robo :).

Igår plockade jag maskrosor till hela bunten. Thekla åt upp allt utom själva blomman, godast var blomstängeln då riktigt smaskade hon :), Kassandra åt bara blomman och inte bladen. Jojo har ätit upp allt (så klart, han som ska banta), Felix har ätit lite av allt men han är ju så pytteliten så han äter ju alltid lite. Charlotte har inte ätit av det alls, hon har fördragit sin älskade broccoli. Jeanette åt 1 eller 2 blad bara, hon hade inte tid. Det var hennes tur på lekplatsen i natt nämligen.

Inga kommentarer: