onsdag 1 april 2015

Vad är det som händer i Tyskland?!

Det finns numera inte bara ägglikörglass, idag hittade jag ostbågar!! Det har alltid funnits ostbollar här men det är majsbollar smaksatta med ostsmak = inte alls samma sak. Men idag på väg hem från en läkare (dit jag inte var, var för en patient) så åkte jag förbi Kak-outleten så jag gick in där. Och där står plötsligt ostbågar! Lyckan är stor! :)

Nu saknar jag bara typ kexchoklad  och smågodis sen finns allt jag gillar här med :)

Nu kommer en storhelg så nu måste man taktikhandla igen. Allt, verkligen allt stänger i 4 dagar liksom. Så ikväll tänker jag handla för jag tror att det är proppfullt i affärerna imorgon nämligen.

För övrigt går sovandet sådär. Iförrgår natt var det okej, då somnade jag runt 01.00 i alla fall. Men igår var klockan närmare 02.30. Än så länge går det då jag börjar först 07.00. Men hela påskhelgen måste jag börja 06.00 för att hinna med. Lär bli att planerna in att sova middag.....

Stormen, eller det ökade tom till orkan på kvällen, överlevde jag men jag fick faktiskt hoppa av cykeln ett par gånger för att komma fram. Och folk gick som i tecknade serier dubbelvikta för att komma framåt. Var den värsta blåsten jag någonsin upplevt. Nu är det värsta förbi, det regnar bara lite lätt idag.

Inga kommentarer: