onsdag 22 april 2015

Halle - fucking - lujah


Jag kan se alla program på SVT, TV4 och TV3 play!! Jaaaaaaaa :) Inga mera dubbade CSI, NCIS, jag kan se alla filmer osv på orginalspråket!

Jag är med i en grupp på FB som heter svenskar i Tyskland och där började det pratas igår om dessa jävla dubbade program. Det är sjukt enerverande när man vet hur skådespelarna SKA låta och så pratar alla tyska och låter helt fel. Så postade någon en länk till ett program där man lurar datorn varifrån man surfar så jag kan knappa in tex Sverige. Kostar visserligen 40 Euro i månaden är väl sådär halvlagligt kanske men för att slippa dubbning är det värt det.

Gjorde visserligen att jag hela dagen sedan jag jobbat klart inte gjort annat än att tittat på Projekt Runway och NCIS. Jag som skulle till gymmet. Hahaha. Men jag måste få njuta lite nu när jag efter 5 års abstinens äntligen får se programmen på engelska. Och jag kan nu se vissa svenska program som helt obegripligt varit spärrade här. De utländska kan jag förstå, man vill och får inte konkurera med tyskarnas dubbning när det kommer till program som säljs i båda länderna. Men tex Vasaloppet som jag inte kunde se?!

Kom på jag fan missat att äta sen klockan 11 också. Ops. Bäst att åka till affären och köpa nått att äta. Är sugen på grillad kyckling och pommes och det står alltid en försäljare utanför Rewe måndag-onsdag och fredag och säljer just det. Så det får det bli!

Inga kommentarer: