måndag 22 juni 2015

12 timmar

12 timmars jobb idag så starta lugnt kunde man ju glömma. Nu måste ju dessa 12 timmar dessutom klämmas in på 4 timmar på förmiddagen och 3 timmar på kvällen. Men gick förvånasvärt bra. Jag vet ska inte klaga, vi har mycket generöst med tid. Speciellt om man jämför med hur hemtjänsten i Sverige har det. Men det är även en utmaning få in dessa timmar på några få, då naturligtvis ingen vill ha sitt besök för sent. Senare än 10.00 kan man nästa glömma. Om man inte har tur och har några långsovare. Förmiddagens pass gick från 06.15 till 11,30 och kvällens 17.15 till 20.00.

Förkylningen blir bättre, lite snuva, lite hosta, lite halsont och lite nysningar. Men inget värre än så. Alltså inte läge vara hemma när andra kollegor är sjukskrivna för att de trillade nerför en stege i helgen. Då är min lilla febertopp inget alls i jämförelse tycker jag. Har i alla fall fixat så jag på onsdag kan sluta senast 18.30. Har tidigtlagt en hög patienter och sagt ifrån några. Var inga problem, jag har ställt upp så mycket. Istället frågade de på kontoret direkt, "det är inget allvarligt va? Bara en vaccination eller så?!". Gulligt. Kunde lugna dom med att det visserligen är värre en än vaccination men inget livshotande. Lilla fröken Thekla har dessutom precis vaknat. Kollade noga på henne igår, det är så mycket bättre!!

Igår var alla vakna tidigt, idag är det förutom Thekla nu precis bara Jojo och Elvira som varit vakna. Resten sover.

Inga kommentarer: