tisdag 9 juni 2015

Jag har hittat en guldgruva!

Jag bara älskar Project Runway. TV-serien där designers syr kläder och visar upp. Och ja, jag är väl trög och först 2015 kom jag på att kolla vad som finns på youtube. Och där finns ALLA säsonger. 14 stycken! Har i 2,5 dagar kollat klart på säsong 14 och när dessutom min favorit vann var det ju superkul!

Igår var jag som sagt iväg med Thekla till veterinären. Såg i lördags hon har två kala fläckar på sidorna och huden var skorvig och röd. Jag har ju alltid tyckt hon har en rätt röd hudton och var ju även i januari iväg med henne då jag tyckte hon kliade sig mer än normalt. Men då hittade man inget. Igår undersöktes hon igen och nu är veterinären rätt säker på hon har en hudparasit som på tyska heter milben. Alla hamstar har den från födseln, de flesta märker aldrig av den men på sjuka, gamla eller enstaka andra som har otur bara så kan det börja klia och ge utslag.

Så hon fick ett par droppar Ivomec i nacken och så ska vi tillbaka om 2-3 veckor för en ny omgång droppar. Då ska det även se rejält mycket bättre ut annars måste man börja utreda om det trots allt kan vara något annat. Men har var rätt säker på att det är milben sa han. Thekla skötte sig mycket bra, hon är ju som syrran Kassandra helt tam och jättesnäll men sist vi var där var hon rätt stressad och inte så snäll. Men igår gick allt bra. Är ju inte så kul bli väckt, instoppad i en transportbox, åka spårvagn och sen vänta i evigheter och sen bli klämd på. Det är väl enda nackdelen med honom. Han har ingen reception eller så utan man går dit på öppettiderna och sätter sig i väntrummet. Sen får man själv hålla reda på vilka som var där före en själv. Och han är noggrann och tar sig tid med varje djur. Dessutom är han populär så det är alltid fullt. Jag jobbade ju kväll igår men hade bett en del patienter om att få komma tidigare (han har bara öppet mellan 17.30-20.00) så redan 18.00 var jag klar. Kom dock in till honom strax före 20.00 och så var det fortfarande 7 st efter mig.... sen fick jag vänta nästan 20 min på en spårvagn (de går var 5:e minut på dagarna men bara var 20:e sent på kvällarna) så var hemma först strax efter 21.00. Då var det bara att slänga ihop mat till alla hamstrar och äta nått själv också.

Nu ska jag se några avsnitt till innan jag måste iväg och jobba 2 timmar.

Inga kommentarer: