onsdag 24 juni 2015

Jag tjatar vidare - jag har världens bästa arbetsgivare!

Jag vet jag har sagt det flera gånger förut. Men de är bara bäst. Idag så sa dom åt mig att jag borde spara undan lite timmar då jag denna månad har så många och sen kommer bonusbetalningen. Annars får du bara skatta sa dom. Och eftersom jag inte visste hur mycket timmar som är bästa att ta bort, ringde dom upp huvudkontoret och så fick löneassistenten räkna. De kom fram till att om jag tar ut 180 timmar + bonusen får jag ut mest pengar. Så 30 timmar går in på timkontot. De kan jag då ta ut någon månad vi har lite jobb, eller så är jag ledig och får lön ändå. Själv hade jag ju inte tänkt på det.

Dessutom har vi arbetsplatsträff i eftermiddag. De är obligatoriska om man inte har semester eller är sjukskriven såklart. De avslutade vår lilla "träff" idag med orden, och så vill vi inte se dig i eftermiddag. Jag, nähä??. Nä, men snälla. Du går hem och lägger dig och vilar och kurerar dig nu. Hej då och lycka till med hamstern ikväll.

Så jag gör väl det då. Vilar lite. Men först måste jag tömma Theklas bur (hon sover på lekplatsen idag) och sen tvätta allt i ättikvatten (ska visst döda kvalster) och sen ströa upp allt. Det som går in i ugnen ska dessutom in där 40 min i 100 grader. Kör igång kvällsrundan 1 timme tidigare + några patienter har jag sagt av så jag hoppas vara klar ungefär 18.00. Då samlar jag in Thekla och så åker vi till veterinären får behandling nr 2.

Inga kommentarer: