lördag 20 juni 2015

Sjuk!

Men hur typiskt är det då? Jag som aldrig är sjuk (senast jag var sjukskriven var 4 år sedan då jag hade magsjuka några dagar) är på min lediga helg sjuk!

Vaknade nyss, då ju Jana skulle komma och jag ville plocka undan lite först. Redan inatt vaknade jag ett par gånger och frös så jag misstänkte ju vad som skulle komma men ibland blir det ju inget mer. Är dock inte jättesjuk, lättare feber (37,9), ont i halsen och snuva. Och jag vet precis vad det kommer ifrån. De senaste dagarna har vi haft kallt (runt 10-15 grader) och regnskurar. Det har gjort att jag blivit blöt och sen åkt runt utomhus i blöta kläder ett par timmar.

Ja, var ju bara säga av Jana och helgen ska tillbringas med läsande och filmtittande (och inte som planerat med Jana träff och sen gymmet 2 dagar). Har en hög olästa böcker och en osedd Jach Reacher film. Som jag dock inte vet om jag ser fram emot eller inte att se. Jack spelas av Tom Cruise och det är inte så jag föreställt mig hur Reacher ska se ut...hahaha.

Dessutom är det U21 EM ikväll igen, Tyskland - Danmark.

Men först, klä på sig joggingbyxor och cykla iväg och handla halstabletter och glass. Jag räknar dessutom kallt med att jag är hur frisk som helst på måndag. Jag är sällan sjuk ihållande så jag inte kan jobba. Med bara snuva eller halsont är jag inte hemma men har jag feber är det en annan sak.

Inga kommentarer: