tisdag 2 juni 2015

Väderomslag

Vi har just nu ett väderomslag som heter duga. Från drygt 13-14 grader till nästan 30 grader (idag runt 20 men med en jäkla blåst). Och jag märker av det, har lite huvudvärk. Men inget större sådär bara lite irriterande.

Har jobbat en extra kväll och gör det även imorgon. Men idag var det superlugnt. En patient halv åtta, bara att ge insulinspruta och 2 st vid halvtio. Så redan strax innan 22.00 var jag hemma igen. Imorgon tillkommer en till som ska badas men den gör jag ihop med halv åtta patienten.

Fick ett förslag på hur en kvällstur sen kan komma att se ut för mig, jag skulle kolla på det och se om jag kan få ihop en vettig tur. Jag måste kolla lite med en del tider hos några patienter jag inte känner men som det ser ut, ser det bra ut. Jobb från ca 17.00 - 22.00, ev från 16,30 om de jag inte känner måste göras tidigt men ska försöka undvika det för isåfall får jag en håltimme och det är så trist även om jag har nära hem.

Inga kommentarer: