lördag 2 juni 2007

Patriot -nja så där kanske

Alltså ingen har väl undgått att märka att jag väldigt sällan håller på Sverige i idrott. Är du ingen patriot sa dom på jobbet idag. Jo på ett sätt. Jag älskar mitt land. Men jag tycker om en massa andra länder också. Och när det gäller idrott går jag mer på hur jag tycker utövarna uppför sig.....

Det är mycket tjafs och gnäll från många svenska idrottsmän/kvinnor och jag har svårt för sånt. Därför håller jag på Danmark i fotboll. Jag älskar helt enkelt deras gladfotboll. Kommer aldrig glömma inställningen spelarna hade i EM 1992. Men jag höll på dom långt innan det!

I hockey är det Finland som gäller helt enkelt för att där visar spelarna verkligen SISU och ställer upp för sitt land. VM 1995. Det är minnen det!! Svenska hockeyproffs har mest ont här och där så fort det blir tal om VM....

I friidrott hejar jag faktiskt på Sverige. Förutom Tero Pitkämäki då.....

Ja backhoppning lär väl ingen ha missat att det är Finland som gäller. Skyll det på Toni Nieminen, Alberville OS-92.

I rally gillar jag finnarna och faktiskt en norrman, Petter Sohlberg. Han är så trevlig!!

Längdåkning är det Norge som gäller. Kommer sig av VM 1993 i Falun.

Sen har jag väl inga sådär jättefavvisar. Men ser gärna på en massa annan sport som simmning, alpint, volleyboll, mm. Den enda sport jag inte klara av är bandy och basket. Jo och så alla mysko sporter som Eurosport visar på sommaren som man knappt visste fanns. Men om vi nu talar om de mer kända sporterna så är det så som jag räknat upp.

Inga kommentarer: