söndag 7 oktober 2007

Vilken jäkla kväll

Det roligaste som hände var när en mycket full tysk försökte förklara för Malin och mig vad en Racoon var. Han kunde mycket lite engelska och sa att det var en vit sak som hoppade i träden och såg nästan ut som en katt. Jag och Malin skrattade för fullt. Till slut kom vi på att han menade tvättbjörn.

Vi började i festtältet, åkte en sväng till Tjeckien *Hajekland* för att några trodde backhopparna var där, de var de inte så vips var vi tillbaka i tältet. Förresten var Harri där men resten av finnarna hade åkt hem. Han är lite underlig. Tydligen hade de tappat bort honom på flygplatsen i Zakopane också i somras så han fick ta tåget hem till Finland.

I alla fall så var det mycket människor som betedde sig underligt igår, struntade i sina kompisar så jag och Malin fick ta hand om allt bara för att vissa inte kan ringa utan bara tar saker för givet. Eller att man är så fånig man inte ens kan säga hej. Jag har fan inte gjort något mer än försökt vara trevlig. Hahahaha fick ju tom Harri Olli att verka supertrevlig i Zakopane efter den upplevelsen...... Eller att man bara dumpar/struntar i någon för att man inte behöver den personen längre. Äh orkar inte ens förklara hur underligt folk har betett sig här.

Tar allt slut i Klingenthal?

Vet inte, just nu är jag rätt less på det här, hela veckan har varit *strange*, är så klart inte trött på sporten backhoppning, I LOVE IT! Speciellt sen jag i Klingenthal fått vara där uppe vid backen och verkligen fått känslan för när de flyger. Är så klart inte heller trött på Finnarna, det blir jag aldrig. Dom är bara bäst!!

Men jag måste fundera på resten.

Inga kommentarer: