onsdag 31 oktober 2007

Värsta idéen ju

Fick en som bra idé inatt när jag inte kunde sova. Fast jag måste kolla med en massa folk innan jag vet om den funkar. Men jag hoppas allt går att lösa.

Sen tackade jag just nej till ca 2000 kr också. De ville jag skulle jobba övertid inatt. Men jag vill ju vara med och fira av Anna ikväll + att jag lovat skjutsa min pappa imorgon kl 09.00. Så jag sa faktiskt nej även om jag verkligen hade haft nytta av dom där pengarna. Men men så får det bli denna gången.

Nu ska jag försöka byta min hästtransport till något mindre också om den där jäkla släpfirman bara ville svara i telefon. Jag har en IFOR Williams HB510R (den största man kan ha typ) och det är helt onödigt nu när jag åker ungefär 1 ggn i månaden med en häst mot förr 3-4 ggr i veckan med två hästar varje gång.

Sen skulle jag egentligen behövt försvara Suomen Hiihtoliitto lite men jag orkar inte författa något bra svar på tyska och svara på engelska på tyska sidor är banna banna. Men bara för att en viss Y:s boyfriend inte är sams med förbundet behöver ju inte göra man baktalar dom så enormt som hon gör men äh jag orkar inte lägga mig i. Men det är ju lite småkul (eller mest småkorkat egentligen...haha) när man jämför Finland med Österrike. Viss skillnad i pengar och resurser i dom där två förbunden liksom. Är ju ungefär som att klaga som fan på Sverige och börja jämföra dom med Norge eller Finland (eller ännu dummare Österrike eller Tyskland typ) när dom ju faktiskt gör så gott dom kan med dom pengar dom har. Men vissa har visst svårt att förstå skillnaden tydligen. Jaja nu ska jag hasta iväg har en fullspäckad dag framför mig!

1 kommentar:

Vicky M sa...

fattar typ nada...haha..det gäller kalle och yvonne eller?