torsdag 8 november 2007

Det är skrämmande egentligen

Jag vaknade 01.57 *piiip* med ett ryck ur en dröm sen var det kört att sova vidare. Sa ju redan igår kväll att jag troligen kommer vakna vid 02.00.

Sen tar vi nästa skrämmande sak. Skotten i Finland. Alla är upprörda, så klart jag med, det är ju hemskt! Men det alla talar om idag på morgonprogrammen är att nu har det kommit till Norden. Har alla glömt skotten i Falun för 7 år sedan? Visserligen sköt inte Mattias Flink i en skola, han gick istället ut på stan och sköt alla han såg men för övrigt är det ju samma sak. en galning som urskiljningslöst skjuter på alla som dom möter.

Sen har vi ju skotten vid Stureplan också men där var det ju en hämnd mot vakterna som även drabbade gäster så det är lite mer "fel" att jämföra med enligt mitt tyckte då.

Men idag går mina tankar till alla anhöriga, vänner osv till de dödade i Jokela. Det är allmän sorgedag i Finland idag.

Inga kommentarer: