fredag 30 november 2007

Hittade det här nyss (är från 18 oktober)

Inför säsongen 2007-08:

Inget nytt i Janne Happonens hoppning

Janne Happonen som hoppar för Puijon Hiihtoseura har haft "normala" förberedelser inför den kommande säsongen. Janne Väätäinen, assisterande tränare för landslaget, är hans personliga tränare.
- Allt har gått enligt planerna. Jaghar inte gjort något speciellt i sommar, förutom att åka på min MC. Jag har bara tränat i Finland, men FIS Summer GP tävlingarna gav variation. Jag har lyckats vara frisk, säger Happonen och "tar i trä".

Happonen kommer fokusera på Världscupen och VM i skidflygning precis som alla andra hoppare i år.
- Nivån på mina hopp varierar, men det finns fortfarande tid för att nå toppen, säger Janne Happonen. Om allt går bra, är jag säker på att jag även kan nå pallplatser.

Ni får Arttus också bara för att han var så bra idag!

Inför säsongen 2007-08:

Förra säsongen startade bra för Arttu Lappi, och det finns ingen orsak till att det inte ska vara så även i år, även om sommarsäsongen började ovanligt. Hans vrist opererades i våras efter säsongsslutet. Hur som helst så tillfrisknade han snabbtoch i Finlandia Veikkaus Tour i juli visade han att träningsuppehållet inte hade påverkat hans kondition. Samma fina trend fortsatte under sommaren ända tills vristen började visa symptom igen.

”Vi fick lov att ändra mitt träningsprogram så att jag kunde stärka ben och vrist. Vid tiden för Finska Sommarmästerskapen var det en liten tillbakagång, men nu verkar allt vara bra igen. Jag har valt att inte delta i några tävlingar. Det är ingen idé att tävla om du inte är i form. Det är gjort att jag har kunnat träna och studera, tävlat hade bara komplicerat saker och ting. Men nu börjar jag att focusera på de kommande fem månadernas tävlingssäsong", säger Lappi.

Arttu Lappi, som studerar juridik vid University of Lapland i Rovaniemi, är också nöjd med sina studier. "Jag har slutfört så många kurser som möjligt under hösten så att jag kommer att ha tid för att hoppa när snön kommer.”

Källa: http://www.hiihtoliitto.fi/makihyppy

Inga kommentarer: