torsdag 10 december 2009

Kursantagningar

Fick alla kursantagningsbesked igår. Kom in på allt utom den jag mest behövde, tyska grammatikkursen. Och där fattar jag inte vad Högskolan pysslar med. Jag mailade ju dom och berättade vad för kurser/utbildningar jag hade gått och vad jag själv tyckte jag kunde och behövde. Så fick jag svar vilken kurs jag skulle söka. Och NU kommer de på att jag inte är behörig??? Kanske ska vara glad jag inte kom in, har de så dålig koll så lär ju kanske nivån på kursen vara likadan.....så nu måste jag ta tag och försöka lära mig det själv. Det måste ju gå, så jäkla svårt kan det inte vara.

Kom i alla fall in på Omvårdnadsprogrammet. Hoppas nu bara jobbet inte krånglar, måste nämligen få en vecka ledigt i januari, kursen är på distans men hela första veckan är det obligatorisk närvaro 8-16. Jag jobbar bara (om de inte diffkorrat mig hej vilt) bara två eftermiddagar då. Ska kolla med de två som jobbar 7-15 om en av dom kan stanna kvar en timme. Håller tummarna att det går. Annars får jag väl drabbas av galopperande svininfluensa eller nått ;)

Fick en massa bra info igår vad som händer om LKC ska flyttas. Av två hela APT-dagar var det det enda som gav något, en halvtimme på eftermiddagen sista dagen.... (och det först efter att jag och Madde krävt det.....vi två besvärliga bitcharna på jobbet) *suck* vi satt i nästan två hela dagar och höll på med en pappersprodukt som alla vet vi inte kan leva upp till pga personalbrist. DET har man pengar till tydligen.....

I alla fall för mig personligen är det bästa de omlokaliserar. Tydligen ska vi få besked senast 1 februari också och inte sista februari. Och det är nog bäst för dom det, då vi som jobbat längst har 1 års uppsägningstid när det sker pga det här. Så tidpunkten är ju noga vald av dom....

Inga kommentarer: