tisdag 22 december 2009

Lebenslauf

Ja mitt första Lebenslauf (CV) på tyska har jag knåpat ihop inatt. Fick en massa hjälp av Alex, danke danke <3 med översättningen på mina befattningar till tyska och den sista finputsningen fick ordboken hjälpa till med. Jag hoppas jag har fått det förståerligt. Jag får prova det på några där nere i Tyskland och se om de förstår vad jag jobbat med genom åren ;)

Nu återstår "bara" det personliga brevet. Det är ju inte aaaaaaalls det svåraste... :) ska göra ett försök senare idag, måste sova lite först...natten var i alla fall lugn på jobbet. Ringde en tok bara och var arg som ett bi. Men har var så tokig att vi bara skrattade åt honom. Och ju mer man sa emot honom ju argare blev han. Till slut blev jag orolig han skulle tuppa av för han hann inte ens andas för alla ordtirader han avlossade. Frågade var han bodde och blev väl inte så förvånad av att svaret blev Skönvik (Säters Sjukhus). Två gånger ringde han och var lika arg varje gång. På vad vet vi inte riktigt...... :).

Inga kommentarer: