söndag 6 december 2009

Så var det 23

Ännu en match där de inte är besegrade. Tyvärr består raden också av en massa oavgjorda, precis som idag 0-0 borta mot 1 FC Köln. Därför ligger de tvåa i tabellen och inte etta. Leder gör fortfarande Leverkusen som är enda laget som inte förlorat en enda match i Bundesliga. Däremot har de åkt på däng i DFB-pokalen och är borta ur den. Werder Bremen är ju fortfarande kvar både i den och i Europa Leauge.

Sebastian Mielitz som gjorde proffsdebut i torsdags och bara släppte in 1 mål, gjorde idag ligadebut och höll nollan. På målvaktsfronten ser det alltså riktigt bra ut. Basti är tredje målvakt och står normalt i Werders U23-lag i div 3. Basti var också bäste Bremen spelare idag tätt följd av Marko Marin. Resten får underkänt, de kan bättre. Matchen var tuff, 8 gula kort (varav ett borde varit rött, frilägesutvisning) visar rätt bra hur den såg ut. Många frisparkar blev det också och lite sönderhackat spel.

Själv är jag supertrött, fattar inte hur jag ska orka 5 veckor till på mardrömschemat jag fått. Imorgon tex jobbar jag em till 23.00 sen ska jag på tisdag börja 08.00. Hur kul är det då?!

Måste ringa Djursjukhuset imorgon bitti också, Idas svullnad är efter 1 veckas medicinering inte ett dugg bättre. Och så väntar jag på att syskonbarn nr 4 ska göra entre. Var beräknad till igår men lyser än med sin frånvaro. Blir syrrans första, de övriga 3 står min bror för.

Inga kommentarer: