tisdag 8 juni 2010

Det är jobbigt att vara ledig

I alla fall när hela dagen är bokad. Och jag lyckades sova kanske 3 timmar innan den också. Sov ju till tre på eftermiddagen igår, då är man inte så värst trött vid elvatiden. Tittade sist på klockan då var hon halv fem. Blev väckt strax efter åtta när de ringde från Grycksbo. Jag behöver bara jobba 15-21 på lördag! Tack och lov! Jag tyckte det var underligt när jag såg i listan att vi skulle vara nio stycken en vanlig lördag dag (man är alla dagar åtta annars) och skrev därför en lapp till planeraren och fråga om det var rätt. Vilket det inte var.

Var sedan i skolan ett par timmar, förbi Vägcentrum och ett möte där och sedan satt jag på bibblan och pluggade ett par timmar innan mötet på jobbet ang tjänstledighet. Hann inte med allt på listan, får fortsätta imorgon. Kvar är att maila Guido (min utlandsförmedlare i Bremen), kolla upp iPhone/annan likadan telefon. Har fått nys på att de har lite finesser jag behöver framöver som tex GPS. Jag hade tänkt köpa mig en liten bärbar separat men är ju mer finurligt om allt är inbyggt i telefonen ju! Och även se till att träffa Trygghetsstiftelsen eller i alla fall boka ett möte med dom framöver.
Cyklade hem och lagade en laddning med mat. Jag har dåligt med tid framöver så det fick bli storkok och flera rätter på en gång när jag ändå höll på så nu har jag för ett tag framåt. Idag kom skatten in på kontot också! Nice! Även om det bara passerar och flyttas till sparkontot direkt.

Nu måste jag återvända till mina kompletteringar i Med Grund så jag kan påbörja (redan läst litteraturen i alla fall) min Etik imorgon eller senast på torsdag.

Inga kommentarer: