söndag 27 juni 2010

Min Poldi trikot sviker inte!

4-1 bye bye England :D. Thomas Müller vilken spelare! Jag håller faktiskt honom bättre än Mesut Özil och då är ändå Mesut Bremer spelare. Men Müller har en finare personlighet och det vinner alltid. Spelmässigt tycker jag de har precis lika bra kvaliteér.

1-0 Klose
2-0 Podolski
3-1 Müller
4-1 Müller

Superglad Tyskland vann, men irriterad på hur "blinda" fans kan vara. Och inte erkänna att andra spelare från andra lag kan vara bra. Barnsligt. Bara för att de inte spelar i Bremen utan i Hamburg eller München eller ännu värre Schalke. So what? De kan väl vara bra för det och bara för man erkänner det behöver inte innebära man sviker sitt klubblag....anser jag då...
Det lär bli Tyskland- Argentina i kvarten. Är nog inte helt omöjligt som tyskarna spelar just nu.

Och diskussionen om målkameror/måldomare kommer gå vidare. Hockeyn har haft det i flera år men FIFA vill inte ha det. UEFA har provat det och det har fallit bra ut. Jag är för det. Det ska vara rättvist faktiskt.

Inga kommentarer: