torsdag 24 juni 2010

Motivation

Jag försöker motivera mig själv till att förflytta mig från soffan till badrummet så jag kan duscha. Har inte lyckats ännu.....;)

Sommarvädret fortsätter och jag fick lov sova bort halva dagen (pga nattjobb) och det ska fortsätta hela midsommarhelgen, med eventuella avbrott från åskskurar. Det innebär det blir en dryg helg på jobbet. Ju finare väder, ju mer fylla och ju mer bråk och tjafs blir det. Lägg dessutom till midsommar så är ju lyckan total.....

Annars surfar jag mest runt på lägenhetsannonser och har hittat ett par som Mareike ska iväg och titta på åt mig.

Fotbolls-VM går vidare och nyss försvann nästa storlag ur den, Italien. Ikväll spelar Danmark en avgörande match mot Japan och innan dess måste jag vara färdigduschad för efter den blir det att direkt hoppa i bilen och brassa iväg mot jobbet. Motivationen till det är typ -3. Idag är det 3 månader kvar bara (varav 1 månad är semester!!), sen är jag studieledig!! Ja ni läste rätt studieledig, allt fint prat om tillmötesgående osv var just bara prat - förvånad någon? Nej, trodde väl inte det. Så jag blev truttig, gick hem och funderade och sökte en hög distanskurser. :) Dont mess with me......*asg*

Studieledig kan jag vara hur länge som heeeeelst. Jag ville vara tjänstledig 9 månader (3 månader till att söka jobb, ifall det behövdes, och sen 6 månaders provtjänstgöring på det). Idioter...hahaha. Trodde de jag skulle strunta i det eller? Man undrar ju......speciellt som en annan nekades halvtidsledigt och de sa till henne heltid eller inget och när hon sa då tar jag väl heltid då, så vips fick hon halvtid. Och varför de först nekade det jaaaa ni, när jag börjar förstå den ledningen vi har då.....för vi har grym personalbrist så de borde ha jublat istället när hon ville vara kvar på halvtid!

Inga kommentarer: