tisdag 27 juli 2010

Huvudvärk

Vaknade med det, var som tur var borta under dagen när jag jobbade, men kom tillbaka efteråt. Sovit superdåligt för kommunen tyckte visst det var en bra idé att under natten röja sly på cykelvägen som går nedanför mitt hus?!. Konstigt är också att sådana ljud störs jag inte av på dagtid när jag ska sova, men om det sker på natten är det otroligt störande.

Bad chefen på Skoghem om ett intyg i dag också. Jag trivs jättebra där! Det som är lite "trist" är att jag är där så sällan och därför blir varje gång en liten osäkerhets grej för mig, vad ska göras, vilka vill upp/lägga sig när, vad ska den och den ha hjälp med. Men de gamla som bor där är så mysiga! Skulle gärna ta med mig en del ner till Tyskland! :) Det är en sådan superkontrast mot mitt vanliga jobb där 95% man har att göra med är.......ja.....tror vi lämnar det dahän....;)

Nu är "min" lägenhet borta från nätet! Nu väntar jag bara på kontraktet.....så spännande. Den är helt nyrenoverad från topp till tå. Sprillans nytt badrum och kök, nya golv, nymålade väggar! :D Me like! Så ligger den två hus från Mareike och Bennis lägenhet och ca 1 km från Weserstadion och ca 3 km från city men därför bara 500 meter från Viertel (som är ett av de mest populära kvarteren i Bremen med både affärer, pubar och restauranger i massor).

Börjar känna mig väldigt sliten....om jag visste helt säkert jag hade ett jobb från 1 november eller 1 december skulle jag gladeligen ta en paus hela oktober och vila upp mig.....men jag kommer söka jobb intesivt från och med 15 september ungefär. Sen får vi se när jag börjar. Men inte före 4 oktober i alla fall! Jag behöver helt säkert en vecka ledigt när jag anlänt för att fixa en del praktiska saker i lugn och ro.

Inga kommentarer: