tisdag 6 juli 2010

Pyssel och städdag

Jag som skulle plugga......och även imorgon försvinner nästan hela dagen så plugga blir inatt och till helgen typ...

Började med att rensa ut mitt källarförråd och sedan fraktade vi bort alla sopsäckar med junk till soptippen. Hästgrejor har jag lagt ut på Tradera och det andra som såg okej ut kör vi upp till Loppisen imorgon. Sen var jag till skolan och jagade lärare så jag kunde få mina uppsatser. Fick tag på den ena i alla fall. Sen ner på stan och fråga när mina glasögon kunde tänkas vara klara, de var klara visade det sig, och sen köa i evigheter på banken för att kunna byta ut min internetdosa. Fick lite ekonomiska tips inför flytten också, som jag annars tänkt boka en tid för, så det var ju bra iof.

Sen bytte jag två böcker på Akademibokhandeln innan vi kunde åka hem igen. Sen har jag prismärkt grejor, lagt upp på Tradera och Blocket (akvariumet, inget som vill ha ett skitfint möbelakvarium superbilligt??). Därefter lagat mig mat så jag har för några dagar, letat lägenheter i Bremen (inte hittat någon som jag blev sugen på) samt färgat håret.

Och nu snart är det fotboll, Uruguay - Holland så som sagt, pluggandet skjuter vi lite på. Apråpå fotboll så startade Werder upp sin höstsäsong igår med träning. På torsdag åker de på första träningslägret till Nordeney. De nya träningskläderna är också lite invänjningsbehövliga..... de gråa shortsen är snygga men den gulgröna färgen på tröjorna? Njaeeee säger jag.

Inga kommentarer: