torsdag 29 juli 2010

Vad göra en regnig dag som denna?

Jo först sov jag lääääänge (ska ju jobba natt), sen kollade jag av mailen och lite konton och tog bilen och skickade iväg ett Traderapaket. När jag ändå måste ut i bilen bestämmde jag mig för att åka upp på Lugnet och gå, för att få lite omväxling mot de vanliga rundorna. Dessutom är det skönt underlag för fötterna, preparerade grusstigar.

Så jag gick och sprang 6 km rundan på Jungfruberget. Det är dryg! Den går uppför, uppför uppför, lite nerför på mitten innan den åter går uppför, uppför och så är det en rejäl lång nerförsbacke till slutet. Hade tur och drabbades bara av ett rejält regn de sista 500 m. Mitt löpbälte är i alla fall suveränt! Supernöjd med det. Bra köp!

Nu har jag precis duschat, ska se på friidrotten, plugga lite och sen åka och jobba. Mycket mer händer inte en dag som denna.

Inga kommentarer: