fredag 23 juli 2010

Min del gjord

Nu är kontraktet med min underskrift på iväg skickat. Nu väntar jag bara på att få tillbaka det underskrivet av min nya hyresvärd innan jag vågar visa och säga vart jag ska bo (någon kan ju "sno" lägenheten av mig annars). Iof är jag godkänd och allt av värden så det ska väl mycket till om något går fel nu! Men men man vet aldrig.

Om 1 timme testspelar Werder mot Freiburg i Villingen. Första träningsmatchen mot lite kvalificerat motstånd. Innan har de bara spelat mot smålag och låtit talangerna i U23 visa upp sig. Matchen sänds på werder.tv så jag ska se den.
Laguppställning:
Mål: Sebastian Mielitz
Försvar: Clemens Fritz, Petri Pasanen, Sebastian Prödl, Sebastian Boensich
Mittfält: Tim Borowski, Philipp Bargfrede, Marko Arnautovic, Aaron Hunt
Anfall: Hugo Almeida, Claudio Pizarro
Dvs det bästa laget man kan ställa upp med, nu när VM-spelarna Mertesacker, Marin, Wiese och Özil än har semester och Frings är skadad.

Sen träningsmatchar de vidare mot fler kvalificerade lag den: 25 juli mot Racing Santander, 31 juli mot Szombathyli Haladás (bra lag i Ungerska ligan), 3 aug mot Rad Belgrad och 7 aug mot Fulham.

Just nu är man på träningsläger i södra Tyskland och nästa vecka åker man till Österrike för en veckas träningsläger.

Inga kommentarer: