fredag 17 september 2010

Då var praktiken slut då


Jag har haft 3 otroligt roliga veckor och jag vet nu att det är på sjukhus jag helst vill jobba. Men jag är helt beredd på att börja inom äldrevården. Som nyutexad uska och dessutom från ett annat land, glider man inte direkt in i sjukhusvärlden (tror jag), inte ens med bra betyd och superfina vitsord. För det fick jag även från denna praktik! Tackar säger jag (även om jag faktiskt slitit för dom...).

Jag har supermycket att göra i helgen, känner mig lätt stressad bara jag tänker på det, så jag hoppas jag blir så gott som klar med inlämningsuppgiften idag. Ska skriva hela kvällen.

Lite Bremennyheter. Tråkiga sådana. Bastis knä är inte bra. Vilket kan förklara varför han "bara" fått sitta på bänken efter sina fina prestationer i polska landslaget. De vet inte vad som är fel, så nu kommer han undersökas på måndag. Med min otur blir han väl borta flera månader, nu när jag flyttar dit och ville se honom träna och spela fotboll...
Roliga nyheter är dock att om allt klaffar kommer min syrra och lille Theo upp på onsdag för att träffa mig innan jag sticker iväg. Trodde jag hade sett de för sista gången på länge sist de var här. Så jag hoppas det funkar för henne. Annars går ju måndag och tisdag med men då jobbar jag ju till 15.00 och hon behöver åka hem senast runt 16-tiden för att inte strula till hans sovtider för mycket. Och även om vi ska packa släp och flyttstäda på onsdag så blir ju det bättre.

Inga kommentarer: