torsdag 9 september 2010

Praktikvecka 2 slut

Fullt upp (tjatigt jag vet men det är ju det!) men så kul, urkul. Timmarna flyger fram på jobbet. Sjukhus är helt klart min grej.

Är ledig nu tre dagar och kommer skriva så mycket jag kan på uppgiften. Har inte allt, det sista får jag nästa vecka i kunskaper men jag kan skriva en 2/3 hoppas jag!

Annars har jag försökt teckna internetabo i Bremen men det går inte utan tyskt bankkonto så jag kommer bli utan i ca 14 dagar (om allt går bra) men som tur är, bor Mareike två hus bort, och hon har redan sagt jag kan komma dit och koppla upp mig mot deras nät. Kommer jag behöva då jag får skoluppgifter att ladda ner. Men dagligen blir det ju inte, men jag misstänker jag kommer ha rätt fullt upp ändå....

Och så blir det lite fotboll så klart. Nu är landskamperna spelade så ligan börjar igen. Tyskland vann båda sina EM-kval matcher och Bastis Polen vänskapslandskampade med en oavgjord och en förlust. Men Basti fick beröm och helt plötsligt kan han slå inlägg....;) hoppas det håller i sig i ligan. Om han får spela. Ska bli intressant att se hur bra den där Silvestre är egentligen. Den nyinköpta inner/vänsterbacken. Men nu är Merte borta pga skada på lördag mot Bayern (typiskt utan Pizza, Merte och Naldo mot Bayern..). Så vi får väl se hur Schaaf ställer upp laget.

Inga kommentarer: