söndag 12 september 2010

Satan i gatan

vad svårt det var att hitta en Dalahäst. Jag trodde ju - lite naivt kanske - att det bara var att gå till närmsta butik typ. Vafan jag bor ju i Falun liksom. Dalarna!

Gruvan hade bara några i "gammelmotiv" skitful brunröd färg med fult mönster
Turistbyrån hade bara stora kvar = jättedyra
Åhlens hade inga alls

For iväg till Kupolen. Där hade Duka några men inga röda. Var in på Åhlens där med och frågade och som tur var hittade vi på en expedit som visste att tobaksaffären på Kupolen hade. Och där hittade jag några i rätt storlek till slut! Uppdraget slutfört!

Har pluggat resten av dagen. Flöt på fint tills jag kom till sista uppgiften. Körde fast helt. Kollade lärarens schema för att boka in en handledning. Hon har fullt. Men har mailat och hört om hon kan klämma in mig en kvart. Eller handleda mig via mail. Var så längesen jag gick på intron så jag har liksom tappat hur jag ska lägga upp det. Sen läste jag igen igenom papperen och nu tror jag att jag fått till det rätt. Men innan jag skriver fel i sju fallbeskrivningar vill jag gärna att hon kollar lite på den första om jag fått till det rätt.

Klämt in lite fotboll mitt i också. Pauser är bra för hjärnan.

Inga kommentarer: