lördag 11 september 2010

Födelsedag

Ja, inte jag. Min lilla bror...min lilla bror på 2 meter...;) Tyvärr för honom så förknippas ju sedan 2001 hans födelsedag mest med elände och tråkiga saker. Present får han i Bremen. Blir enklast så. Jag släpper in honom i Fanshopen helt enkelt.

Har kollat på två matcher idag. Dortmund - Wolfsburg 2-0. Diego, den svikaren, som ju äääälskade Werder Bremen mer än allt, spelar ju denna säsong i Wolfsburg. Han misslyckades i Juventus och är nu tillbaka i Bundesliga (lite sådär Zlatanvarning på honom och sådana fasoner gillar jag inte!). Men det har inte gått direkt lysande för honom. Han verkar behöva de spelare runt sig som han hade i Bremen för att vara riktigt bra.

Sen såg jag Bayern München - Werder Bremen 0-0. Som verkligen var en vinst för Bremen med tre nyckelspelare skadade. Basti fick inte spela, det gjorde istället den nya Silvestre. Jag tappade lite intresse pga det och pga att jag var säker på matchen var körd. Jag har lite svårt att engagera mig i alla nya i laget. Tycker inte de passar in i Werderandan liksom. Men det blir väl bättre hoppas jag. Annat var det med förra årets nyförvärv; Marko Marin. Han liksom bara var en Werdaner på direkten.

Inga kommentarer: